Четвер, 07 травня

ЯДС (ПРО)
Математика
1. Запиши число. Дистанційна робота.
2. Каліграфічна хвилинка

3. Запиши у рядок тільки відповіді.

4. Повтори таблицю множення на 9
5. А зараз завдання. З кожного прикладу на множення склади два приклади на ділення.
9*1=9 9 : 1 = 9 9 : 9 =1
9*2 =
9*3=
9*4=
9*5=
9*6=
9*7=
9*8=
9*9=
9*10=
6. Вивчи таблицю ділення на 9.
7. Розв'яжи задачу № 752. (стор.119, письмово)
(Задача на три дії)
Зверни увагу:

Українська мова
1. Запиши число. Дистанційна робота.
2. Каліграфічна хвилинка

3. Розгорни підручник і прочитай правило. (стор.70, виділене жовтим кольором.)
4. Повтори правила перенесення слів.

5. Прочитай текст "Як тварини і рослини допомагають одні одним" (стор. 70 підручника)
6. Виконай письмово вправи 2,3,4,5 з підручника (стор.70)
7. Прочитай Л.Відута "Сорока й горіх", "Їжаки-кравці" (стор. 62- 63 хрестоматії)
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-1-2klass.pdf
ЯДС (ТЕО)

ЯДС (ПРО)
1. Відгадайте загадку.
Що в кімнаті невидиме?
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про значення
повітря для живої природи.
2. Пригадай, що таке повітря? Прочитай.
— Усім рослинам і тваринам для життя потрібні не
лише тепло і світло, але й повітря. Усі вони живуть у повітрі. Повітря, як
ковдра, огортає нашу планету. Воно рятує живі організми від шкідливих космічних
випромінювань і зберігає теплоту Землі.
З чого складається повітря? Повітря — це суміш різних газів. Ви
вже знаєте, що в повітрі є гази: кисень і вуглекислий газ. Кисень
використовують для дихання майже всі живі організми. Вуглекислий газ потрібний
зеленим рослинам для того, щоб хлорофілові зернятка отримували з нього цукор.
3) Повітря і тварини.
— Повітря — місце існування багатьох живих
організмів. Птахи і комахи мають чудові пристосування для польотів — крила. У
повітрі вони не лише пересуваються, але й шукають собі їжу, рятуються від
ворогів.
Повітря допомагає літати.
У павуків літальний апарат — павутиння. Цікаво простежити, як
павук готується до польоту. Підіймається на злітний майданчик, що добре
обдувається вітерцем. Міцно схоплюється за те місце, де сидить, своїми вісьмома
ніжками і починає випускати павутиння. Потім піднімає кінець черевця якомога
вище. Вітер підхоплює павутиння і витягає його з павутинових бородавок на 2-3
метри. Павук відчіплюється від злітного майданчика, схоплюється за павутиння і
летить! Вітер несе його в нове місце, чимдалі від родичів, де буде досить
корму.
Не дивуйтеся, якщо ясного сонячного дня до вас раптом прилипне
павутиння. Це павук-мандрівник наштовхнувся на вас.
4) Повітря і рослини.
— Не лише тварини, але й багато рослин переміщуються
повітрям.
У багатьох дерев і трав немає яскравих квіток. Вони цвітуть
непоказними дрібними квіточками. їм не потрібно притягати комах. Свій пилок
вони довіряють вітру.
— Чому береза цвіте до розпускання листя?
— Хмарки пилку літають над полями, де ростуть
жито, пшениця, ячмінь, овес та інші злакові рослини.
Не лише пилок, але й плоди, насіння деякі рослини довіряють вітру.
Ось як це починалося.
КАЗКА ПРО ТЕ, ЯК РОСЛИНИ З ВІТРОМ ПОДРУЖИЛИСЯ
Давно це було. Напевно, ще і давні люди не населяли тоді Землю.
жили в лісі дерева, трави, кущі. Щороку народжували вони своїх діточок —
насіння, плоди. Падали діточки поряд із батьками, там і проростали. Через
декілька років тісно стало в лісі. Рослини-мами, рослини-дітки,
рослини-онуки... Бракує всім місця в землі, тепла і світла, а поряд із лісом —
луг, світлий, просторий. Почали рослини думати, як їм своїх діток відправити на
луг. Але немає у плодиків і насіння ніжок, не перебіжать вони на луг. Сумують
дерева, а вітер їх гілками гойдає і слухає. Слухав-слухав, і запропонував: «Ви
свої насінинки і плодики легшими народжуйте і приробіть до них крильця, тоді я
зможу вам допомогти!» Не один рік минув, поки вітер залишився задоволений
роботою рослин. На лугу з’явився гарний ліс. Багато рослин відтоді кидають на вітер
своїх діточок, а вітер відносить їх на нові луги.
Узимку жене по снігу, як човники з вітрилом, насіння ялини. На
декілька кілометрів спливають вони від мами-дерева. Дрібні легкі плодики берези
з двома крильцями летять за вітром на 2 км від матінки-берези. Плодики клена
дещо важчі, їх вітер може понести тільки на 90 м, а в’яза — ще менше — на 20 м.
Трави теж вирішили довірити вітру своїх діточок.
Задоволений вітер, що рослинам зміг допомогти. Радіють рослини, що
розв’язали проблему з розселенням свого потомства.
Демонстрація ілюстрацій насіння дерев і трав.
— Розглянемо плодики, що розселяє вітер.
— Знайдіть літальний апарат і насіннячко.
— Яке найголовніше значення має повітря для
всього живого на землі? (Ми ним дихаємо.)
— Як ви вважаєте, чи багато повітря на планеті?
Чи вистачить його всім людям? Звідки береться чисте повітря? (Кисень виділяють
усі рослини, а найбільше — морські синьо-зелені водорості.)
— Як забруднюється повітря? (Заводи, машини,
пил, пожежі та вогнища... )
— З чого крім кисню і вуглекислого газу
складається повітря?
— Так, до складу повітря входять інші гази,
водяні пари і пил. Незважаючи на це, чисте повітря прозоре і не має запаху.
У горах і сільській місцевості повітря чисте. Над океаном повітря
ще чистіше. А ось у містах, де багато машин, фабрик, заводів, повітря
забруднене димом, що виходить із труб котлових, вихлопних труб автомобілів.
Тому повітря в містах іноді має дуже неприємний запах.
Фермери вирощують корів, щоб було багато
молока. Корови їдять траву на луках. Люди чекали на дощ. Пройшов дощ. Але
раптом трава пожовкла і навіть почорніла, усі квіти зів’янули.
— Чому так сталося?
Виявилося, що це був кислотний дощ. Хмара пропливала над заводом.
З труби йшов дим. Хмара забруднилася сажею, кіптявою, хімічними відходами, які
йшли з труби. Забруднений дощ пройшов над луками. Трави немає, отже, немає корму
для корів. Діти залишилися без молока.
— Як розв’язати цю проблему?
Якщо ми закриємо завод, то знову виросте трава, буде корм для
корів і знову буде багато молока. Але його нікуди наливати, адже ми закрили
завод, на якому виробляли посуд для молока.
— Дорослі теж стурбовані цією проблемою. Цим
займається наука екологія. У багатьох країнах видані закони, що забороняють
забруднювати природу. На всі труби, що димлять, установлюють спеціальні
фільтри. Але цього замало, тому робота триває і понині.
— Повітря в приміщенні чистіше вуличного або
брудніше? (Брудніше в 10 разів.)
— Що таке пил? (Частинки шкірних покривів людини
і тварин, ворсинки різних тканин і килимів, а в них міститься багато бактерій і
мікробів, які вражають
дихальні шляхи і викликають різні форми алергії.)
6. Переглянь відео. Повтори, пригадай.
1) Що таке повітря?
а) Рідина;
б) тверда речовина;
в) суміш газів.
2) Скільки часу людина може обходитися без повітря?
а) 5 тижнів;
б) 5 днів;
в) 5 хвилин.
3) Чисте повітря:
а) біле;
б) прозоре;
в) синє;
г) здатне переміщуватися;
д) залишається на місці;
е) без запаху;
ж) пахне;
з) легке;
и) важке;
к) має температуру;
л) має форму кулі.
4) Рух повітря — це:
а) листопад;
б) вітер;
в) сніг.
5) Куди піднімається гаряче повітря?
а) Угору;
б) униз;
в) у сторони.
• Намагайся перебувати якомога рідше
поблизу дороги, намагайтеся не дихати глибоко, дихайте лише носом.
• Краще гуляйте в парках чимдалі від
доріг.
• Повітря в квартирах дуже забруднене через
скупчення пилу, тому кімнату потрібно постійно провітрювати за допомогою
хороших протягів, люди мають перебувати в цей час в іншій кімнаті.
• Мешканцям перших поверхів не слід
відчиняти кватирки, коли під вікнами багато машин, особливо вранці, коли водії
прогрівають мотори.
1. Запиши число. Дистанційна робота.
2. Каліграфічна хвилинка

3. Запиши у рядок тільки відповіді.

4. Повтори таблицю множення на 9
9*1=9 9 : 1 = 9 9 : 9 =1
9*2 =
9*3=
9*4=
9*5=
9*6=
9*7=
9*8=
9*9=
9*10=
6. Вивчи таблицю ділення на 9.
7. Розв'яжи задачу № 752. (стор.119, письмово)
(Задача на три дії)
Зверни увагу:

Українська мова
1. Запиши число. Дистанційна робота.
2. Каліграфічна хвилинка

3. Розгорни підручник і прочитай правило. (стор.70, виділене жовтим кольором.)
4. Повтори правила перенесення слів.

5. Прочитай текст "Як тварини і рослини допомагають одні одним" (стор. 70 підручника)
6. Виконай письмово вправи 2,3,4,5 з підручника (стор.70)
7. Прочитай Л.Відута "Сорока й горіх", "Їжаки-кравці" (стор. 62- 63 хрестоматії)
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-1-2klass.pdf
ЯДС (ТЕО)
1. Подивись уважно відео.
А як ти себе поводиш за столом?
2. Приготуй пластилін, стеки,
дощечку і мерщій творити!